Hoe meldt u een klacht?

U kunt uw klacht op verschillende manieren melden bij de Spoedpost Huisartsen Deventer:

Vermeld in ieder geval uw naam, telefoonnummer en geboortedatum. Dient u een klacht in namens iemand anders, dan graag de naam en geboortedatum van de betrokkene doorgeven. Vermeld ook de datum wanneer u contact met de huisartsenpost heeft gehad.

Wat doen wij met uw klacht?
De klachtenfunctionaris van de Spoedpost Huisartsen Deventer neemt contact met u op. U kunt uw klacht dan nader toelichten. Eventueel kan de klachtenfunctionaris u in contact brengen met de betrokken zorgverlener. Persoonlijk contact met de zorgverlener werkt vaak verhelderend en kan leiden tot een oplossing. Indien nodig, kan de klachtenfunctionaris als onafhankelijk bemiddelaar optreden tussen u en de zorgverlener. Het doel is om binnen zes weken samen met u en de zorgverlener de klacht af te handelen.

Bent u niet tevreden met de oplossing?
Misschien bent u niet tevreden over de afhandeling van de klacht. Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschilleninstantie Huisartsenzorg. Kijk hiervoor op www.skge.nl.

Privacy en geheimhouding.
Als u een klacht indient, dan gaan wij daar vertrouwelijk mee om.  Dat betekent dat uw gegevens alleen ter beschikking worden gesteld aan de personen die betrokken zijn bij de behandeling van de klacht.

Hoe kunt u een klacht melden over uw huisartsenpraktijk?
De huisarts en medewerkers in de huisartsenpraktijk proberen u zo goed mogelijk te helpen. Het kan echter
gebeuren dat u toch een klacht hebt. Uw klacht kan gaan over de huisarts, waarnemend huisarts,
praktijkondersteuner of doktersassistent. Een klacht kan te maken hebben met uw
behandeling, bejegening of bijvoorbeeld de telefonische bereikbaarheid.

Bespreek uw klacht eerst met uw huisarts. Hij of zij zal dan samen met u naar een oplossing zoeken.
Vindt u het lastig om met uw huisarts of waarnemend huisarts over uw klacht te praten? Of
komt u er samen met uw huisarts niet uit? Dan kunt u uw klacht bespreken met een
onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris van SKGE. Hij of zij probeert een
oplossing te vinden voor uw klacht, maar kan ook bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest
geen partij en behandelt uw klacht vertrouwelijk. U kunt uw klacht indienen door het
klachtenformulier van SKGE in te vullen. Dit formulier is te vinden via deze link.
Komt u ook met de klachtenfunctionaris niet tot een oplossing, dan kunt u een uitspraak over
uw klacht vragen bij de Geschilleninstantie Huisartsenzorg. Het oordeel van de
geschilleninstantie is bindend. Voor meer informatie kijk op www.skge.nl.

Klachtenformulier